The articles and opinions on the TEPAV website are solely those of the authors and do not represent the official views of TEPAV.
© TEPAV, all rights reserved unless otherwise stated.
Söğütözü Cad. No:43 TOBB-ETÜ Campus, Section 2, 06560 Söğütözü-Ankara
Phone: +90 312 292 5500Fax: +90 312 292 5555
tepav@tepav.org.tr / tepav.org.trTEPAV is a non-profit, non-partisan research institution that contributes to the policy design process through data-driven analysis, adhering to academic ethics and quality without compromise.
Değerlendirme Notu / Asmin Kavas
Türkiye yeni bir planlı döneme “11. Kalkınma Planı” ile adım atmak üzeredir. Önümüzdeki beş yılın etkin bir şekilde planlanması, Türkiye’nin önündeki hedeflere ulaşması, içinde bulunduğumuz Aralık ve Ocak aylarında gerçekleştirilen özel ihtisas komisyon toplantıları sonucunda biçimlenmektedir. Aralık ayında birincisi gerçekleştirilen iki günlük toplantıların en önemli çalışma alanlarından birisini de “Yerel Yönetimler ve Hizmet Kalitesi” oluşturmaktadır. Bu başlık altında gerçekleştirilen toplantılar kapsamında; i) yerel yönetimlere ilişkin temel sorun alanları, ii) önceki plan döneminde belirlenen hedef ve politikaların gerçekleştirilip gerçekleştirilmediği, iii) yerel yönetimlere ilişkin devam eden yapısal sorunların giderilmesine yönelik öneriler ve iv) bunların strateji ve uygulama yöntemleri ele alınmıştır. Bu tartışma başlıklarının yanı sıra; yerel yönetim birimleri tarafından ortak ihtiyaçlar gözetilerek, kalkınmanın ve planlı kentleşmenin bir gereği olarak halkın sunulan hizmetlerin kalitesinden memnuniyet düzeyleri ve bu hizmetlerin vatandaşların oy verme süreçlerinde etkisinin olup olmadığı, toplantının diğer önemli bir tartışma eksenini oluşturmuştur. Hizmetlerin vatandaşın oy tercihlerine etkisinin tartışıldığı bu toplantılara ışık tutması amacıyla bu çalışma kapsamında, yerel düzeyde belediyeler tarafından sunulan belediye hizmetlerinin yerel seçimlerdeki seçmen tercihlerini ve oy verme davranışlarını etkileyip etkilemediği sorusuna cevap aranacaktır. Belediye hizmetleriyle seçmen davranışı arasındaki bu ilişki, pilot bir çalışma üzerinden ölçülerek ele alınacak; sonuçları tartışılacak ve değerlendirilecektir.
Değerlendirme notuna erişmek için tıklayınız.