The articles and opinions on the TEPAV website are solely those of the authors and do not represent the official views of TEPAV.
© TEPAV, all rights reserved unless otherwise stated.
Söğütözü Cad. No:43 TOBB-ETÜ Campus, Section 2, 06560 Söğütözü-Ankara
Phone: +90 312 292 5500Fax: +90 312 292 5555
tepav@tepav.org.tr / tepav.org.trTEPAV is a non-profit, non-partisan research institution that contributes to the policy design process through data-driven analysis, adhering to academic ethics and quality without compromise.
PISA 2009 Sonuçlarına İlişkin Bir Değerlendirme
"Türkiye puanını en fazla arttıran ülkeler arasında; ancak henüz seviye atlayamadık. 1'in en düşük, 6'nın en yüksek seviye olduğu PISA'da, hem 2003'de hem 2009'da fen bilimleri, matematik ve okumada 2. seviyedeyiz. Eğitim alanında son yıllarda atılan adımlar olumlu sonuçlar getirmekle birlikte, kapsamlı bir eğitim reformuna olan ihtiyaç devam ediyor."
7 Aralık 2010 tarihinde, OECD'nin açıklamış olduğu üçüncü Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) testinin sonuçları, Türkiye'deki eğitim sisteminin son yıllardaki performansının değerlendirmeyi ve başka ülkelerle kıyaslamayı mümkün kılmaktadır. Türkiye'nin yüksek gelirli bir ekonomi haline gelmesinin ön koşulunun eğitim alanında sıçrama yapabilmek olduğu tespiti kurulduğu günden bu yana TEPAV'ın birçok yayınında yapılmıştır. Özellikle Şubat 2008'de TEPAV ekibinden Ozan Acar tarafından hazırlanan "PISA Sonuçları Işığında Türkiye'nin Rekabet Gücünün Değerlendirilmesi" başlıklı politika notu eğitim performansı ve rekabet gücü ilişkisini kurarak Türkiye ekonomi politikaları gündemine önemli bir katkı yapmıştı. Bu kısa değerlendirme notunda da, yeni açıklanmış olan PISA sonuçları ışığında, eğitim sisteminin performansına yönelik genel değerlendirmeler yapılmaktadır. Daha kapsamlı analizler ise önümüzdeki dönemde kamuoyu ile paylaşılacaktır.