TEPAV web sitesinde yer alan yazılar ve görüşler tamamen yazarlarına aittir. TEPAV'ın resmi görüşü değildir.
© TEPAV, aksi belirtilmedikçe her hakkı saklıdır.
Söğütözü Cad. No:43 TOBB-ETÜ Yerleşkesi 2. Kısım 06560 Söğütözü-Ankara
Telefon: +90 312 292 5500Fax: +90 312 292 5555
tepav@tepav.org.tr / tepav.org.trTEPAV veriye dayalı analiz yaparak politika tasarım sürecine katkı sağlayan, akademik etik ve kaliteden ödün vermeyen, kar amacı gütmeyen, partizan olmayan bir araştırma kuruluşudur.
KKTC Başbakanı İrsen Küçük’ün evsahipliğindeki toplantıda, KKTC ile Türkiye arasında mali ve ekonomik işbirliği kapsamında tamamlanan projenin sonuçları sunuldu.
LEFKOŞA – TEPAV, KKTC’ye iktisadi ve idari reform konusundaki önerilerini sundu. Türkiye Cumhuriyeti Başbakan Yardımcısı Beşir Atalay’ın Ada’ya ziyareti kapsamında TEPAV Direktörü Güven Sak, KKTC yetkililerine, ülkenin yeniden yapılanma hedefi doğrultusunda nasıl bir reform çerçevesine ihtiyaç duyduğu konusunda bir sunum yaptı.
KKTC Başbakanı İrsen Küçük’ün evsahipliğinde gerçekleşen toplantıya Bakan Atalay, Türkiye’nin Lefkoşa Büyükelçisi Halil İbrahim Akça, KKTC Maliye Bakanı Ersin Tatar, KKTC Ekonomi ve Enerji Bakanı Sunat Atun, KKTC Başbakanlık Müsteşarları Ömer Köseoğlu ile Hüda Aksoy, KKTC Başbakanlık AB Koordinasyon Merkezi Koordinatörü Erhan Erçin’in aralarında bulunduğu üst düzey yetkililer katıldı. TEPAV heyetinin de bulunduğu toplantıda, KKTC ve Türkiye arasında imzalanan mali ve ekonomik işbirliği protokolü kapsamında hazırlanan “2010-2012 Kamunun Etkinliğinin ve Özel Sektörün Rekabet Gücünün Artırılması Programı” çerçevesinde tamamlanmış projelerin sonuçları sunuldu. Projeler arasında TEPAV’ın Nisan 2011-Haziran 2012 döneminde yürüttüğü “KKTC Devleti’nde Fonksiyonel ve Kurumsal Gözden Geçirme Projesi (KKTC-FOKUS)” de yer aldı.
TEPAV Direktörü Güven Sak’ın yetkililere yaptığı “KKTC’de iktisadi ve idari reformun öncelikleri” başlıklı sunumda 2010-2012 programındaki “KKTC’nin kendi ayakları üzerinde durabilen, politika oluşturma ve yönetme becerisine sahip olacak biçimde yeniden yapılandırılması” hedefinin altı çizildi ve bu hedef doğrultusunda nasıl bir reform çerçevesi gerektiği anlatıldı.