TEPAV web sitesinde yer alan yazılar ve görüşler tamamen yazarlarına aittir. TEPAV'ın resmi görüşü değildir.
© TEPAV, aksi belirtilmedikçe her hakkı saklıdır.
Söğütözü Cad. No:43 TOBB-ETÜ Yerleşkesi 2. Kısım 06560 Söğütözü-Ankara
Telefon: +90 312 292 5500Fax: +90 312 292 5555
tepav@tepav.org.tr / tepav.org.trTEPAV veriye dayalı analiz yaparak politika tasarım sürecine katkı sağlayan, akademik etik ve kaliteden ödün vermeyen, kar amacı gütmeyen, partizan olmayan bir araştırma kuruluşudur.
Sak’ın verdiği bilgiye göre; Türkiye ihracatında MENA ülkelerinin payı 2007’de yüzde 17.8 iken 2012’de yüzde 35.3’e ulaştı.
WASHINGTON – TEPAV Direktörü Güven Sak, son yıllarda Türkiye’nin ihracatından aldığı pay dikkat çekici biçimde artmakta olan MENA bölgesinde ekonomik entegrasyon için ulaştırma altyapısının geliştirilmesine duyulan ihtiyacı vurguladı.
Sak, Johns Hopkins Üniversitesi Transatlantik İlişkiler Merkezi (The SAIS Center for Transatlantic Relations) tarafından Washington’da 10-12 Haziran 2013 tarihleri arasında düzenlenen “Transatlantik Ekonomik Forumu: Akdeniz’in Üzerinden Köprüler İnşa Etmek (Transatlantic Economic Forum: Building Bridges Across the Mediterranean)” başlıklı toplantıya katıldı.
Forumun ikinci günü gerçekleştirilen “Transatlantik İşbirliği - Herkes İçin Fayda” adlı panelde konuşan Sak, barış sürecine katkı için Filistin, İsrail ve Türkiye iş dünyasını biraraya getiren Ankara Forumu’nun Cenin’de süren sanayi bölgesi kurma çalışmaları hakkında bilgi vererek söze başladı. Sak ardından, katılımcılara Akdeniz bölgesinde ekonomik entegrasyonun önündeki engeller ve çözüm önerileri konusunda bir sunum yaptı.
Güven Sak, Türkiye ihracatında 2007 yılından itibaren MENA ülkelerinin aldığı paydaki hızlı artışa dikkat çekerek (2007’de yüzde 17.8’den 2012’de yüzde 35.3’e), Güney Akdeniz’in ekonomik olarak kalkınmasının Türkiye için hiç olmadığı kadar çok önem taşıdığını belirtti.
“Güney Akdeniz’in kendi içindeki entegrasyonu yetersiz”
Sak, Güney Akdeniz’in Kuzey ile entegre iken kendi içinde bu durumun geçerli olmadığını, bunda da politik sorunların varlığı ve piyasa odaklı politika çerçevesi ile ulaştırma koridorlarının eksikliğinin etkili olduğunu belirtti. Oysa bölgenin ana transit güzergahı haline geldiğine işaret eden Sak, bu konuda özellikle Güney Akdeniz’de neler yapılabileceği üzerine konuştu.
ABD’nin bölgedeki rolü konusunda ise kapsayıcı yönetişim, piyasa odaklı politik reformlar, ulaşım altyapısını güçlendirecek bağlantı konularına işaret eden TEPAV Direktörü; politik diyalog ile demokratikleşmeye odaklanmak ve ulaştırma altyapısı çerçevesinde G20 gündemini daha kapsayıcı kılmak noktasında da değerlendirmelerde bulundu.
Güven Sak'ın toplantıda yaptığı sunuma İngilizce haber üzerinden ulaşmak için tıklayınız.
02/10/2024
01/10/2024
27/09/2024
27/09/2024
24/09/2024