logo tobb logo tobbetu

Gürcistan Başbakan Yardımcısı TEPAV’da Konuştu: “Abhazya ve Güney Osetya ile Aynı Sosyal Dokunun Parçasıyız” Gürcistan Başbakan Yardımcısı ve Yeniden Entegrasyon Bakanı Eka Tkeshelashvili, TEPAV’da düzenlenen toplantıda, Abhazya ve Güney Osetya konusunu değerlendirdi.
Haber resmi
23/11/2011 - Okunma sayısı: 3165

ANKARA – TEPAV, 23 Kasım 2011 Çarşamba günü Gürcistan Başbakan Yardımcısı ve Yeniden Entegrasyon Bakanı Eka Tkeshelashvili’yi ağırladı. Tkeshelashvili, Bakanlığının, Gürcistan’dan ayrılarak bağımsızlığını ilan eden Abhazya ve Güney Osetya’ya dönük yürüttüğü çalışmalar hakkında bilgi verirken, bu konuda Gürcistan-Rusya ilişkilerini değerlendirdi.

Çeşitli temaslarda bulunmak için Türkiye’de bulunan Tkeshelashvili, TEPAV’da düzenlenen ve TOBB Başkanı Danışmanı Eski Büyükelçi Uğur Ziyal tarafından yönetilen yuvarlak masa toplantısında konuştu.

Tkeshelashvili, Abhazya ve Güney Osetya’nın politik ve ekonomik anlamda “Rusya işgali” altında olduğunu ancak Gürcistan’ın kendini bu bölgelerle bütünleşmiş bir demokrasi ve piyasa ekonomisi olarak görmek istediğini belirtti. Tkeshelashvili, “Aynı sosyal dokunun parçasıyız. Bunu yeniden inşa etmeliyiz” şeklinde konuştu. Tkeshelashvili, sorunun çok boyutlu ve karmaşık bir yapıda olduğunu söylerken, Rusya’nın pozisyonunu değiştirene kadar çözümün mümkün olamayacağını savundu. Gürcü Bakan, barışın kısa değil orta ve uzun vadede, askeri değil politik çözümler üzerinden sağlanabileceğini de ifade etti. Tkeshelashvili, “Güçlü diplomatik çabalarla çözümü yakalayabiliriz” diye konuştu.

Bölgedeki son durum ve Gürcistan hükümetinin Abhazya ve Güney Osetya bölgelerindeki nüfusla entegre olma stratejisi hakkında bilgi veren Tkeshelashvili, entegrasyonun hem bu bölgeler hem Gürcistan için önemi üzerinde durdu. Eka Tkeshelashvili, Bakanlığının da çalışmaları çerçevesinde Gürcistan üniversitelerinde önceki yıllara oranla daha çok Abhaz gencin eğitim gördüğünü, ayrıca Abhazlar için yurtdışında eğitim imkânları geliştirdiklerini kaydetti.

Yazdır

« Tüm Haberler