TEPAV web sitesinde yer alan yazılar ve görüşler tamamen yazarlarına aittir. TEPAV'ın resmi görüşü değildir.
© TEPAV, aksi belirtilmedikçe her hakkı saklıdır.
Söğütözü Cad. No:43 TOBB-ETÜ Yerleşkesi 2. Kısım 06560 Söğütözü-Ankara
Telefon: +90 312 292 5500Fax: +90 312 292 5555
tepav@tepav.org.tr / tepav.org.trTEPAV veriye dayalı analiz yaparak politika tasarım sürecine katkı sağlayan, akademik etik ve kaliteden ödün vermeyen, kar amacı gütmeyen, partizan olmayan bir araştırma kuruluşudur.
Yeni Macar Anayasası Ne Anlatıyor? Türkiye'nin Katılımsız Bir Anayasa Yapım Sürecinden Çıkarabileceği Dersler
"Katılımlı bir yöntemle hazırlanmadığı ve otoriter saiklerle yazıldığı yönünde sert eleştirilere maruz kalan yeni Macaristan Anayasası, 18 Nisan 2011 Pazartesi günü, 386 üyeli parlamentoda, sosyalist MSZP'nin ve yeşil liberal LMP'nin boykotuna ve aşırı sağcı Jobbik partisinin de dahil olduğu 44 "hayır" oyuna karşı, üçte iki çoğunluğa tekabül eden iktidardaki Fidesz-KDNP milletvekillerinin 262 "evet" oyuyla kabul edildi. Macaristan Cumhurbaşkanı Pal Schmitt 25 Nisan 2011 Pazartesi günü Parlamento'nun kabul ettiği metni imzaladı. Yeni Anayasa'nın gerek giriş kısmındaki ifadeler, gerekse temel hak ve özgürlükler bakımından muhafazakâr bir içeriğe sahip olduğu iddiaları bir yana, burada, içeriğinden bağımsız olarak, muhafazakâr bir anayasa yapım süreci karşımıza çıkıyor. Macaristan deneyimi, hem Türkiye'nin yeni anayasa talebini katılımlı ve demokratik bir süreçle karşılamayı en üst siyasi düzeyde vadetmiş bir ülke olmasının önemini açığa çıkarıyor; hem de anayasa yapımında demokratik katılımın nasıl "olamayacağını" örnekleyerek Türkiye'nin önündeki somut hedefe, yani anayasa yapımında demokratik katılımı etkin kılma yollarını açıkça ortaya koyma zorunluluğuna dikkat çekiyor..."