The articles and opinions on the TEPAV website are solely those of the authors and do not represent the official views of TEPAV.
© TEPAV, all rights reserved unless otherwise stated.
Söğütözü Cad. No:43 TOBB-ETÜ Campus, Section 2, 06560 Söğütözü-Ankara
Phone: +90 312 292 5500Fax: +90 312 292 5555
tepav@tepav.org.tr / tepav.org.trTEPAV is a non-profit, non-partisan research institution that contributes to the policy design process through data-driven analysis, adhering to academic ethics and quality without compromise.
Değerlendirme Notu / Ayşegül Taşöz Düşündere, İlderya Avşar Koyuncu
Türkiye, 2011 yılından itibaren bazı malların ithalatında, standart gümrük vergilerine ek olarak İlave Gümrük Vergileri (İGV) uygulamaya başlamıştı. 2020 yılında ise İGV’lerin kapsamı oldukça genişletilmişti.
Bu yazı kapsamında, 2020’de ilk defa yaygın olarak kullanılan İGV’lerin ekonomik etkileri, kamu maliyesi ve karşılıklı ticaret ilişkileri perspektiflerinden değerlendirilmektedir.
Çalışma kapsamında ortaya konulan bazı bulgular iki başlık altında şu şekilde özetlenmektedir:
1: İGV’ler 2020 yılında Türkiye için önemli bir kamusal gelir kaynağı oluşturdu.
2: 2020’de uygulanan İGV’ler ithalatta yapısal bir değişikliği tetiklemedi.
Özetle, 2020’de uygulanan İGV’lerin ithalatı sınırlarken yerli üretimi dolaylı olarak sübvanse eden bir araç yerine, kamu geliri perspektifi ile bir ekonomi politika aracı olarak kullanıldığı değerlendirilebilir.
Değerlendirme notuna erişmek için tıklayınız.