TEPAV web sitesinde yer alan yazılar ve görüşler tamamen yazarlarına aittir. TEPAV'ın resmi görüşü değildir.
© TEPAV, aksi belirtilmedikçe her hakkı saklıdır.
Söğütözü Cad. No:43 TOBB-ETÜ Yerleşkesi 2. Kısım 06560 Söğütözü-Ankara
Telefon: +90 312 292 5500Fax: +90 312 292 5555
tepav@tepav.org.tr / tepav.org.trTEPAV veriye dayalı analiz yaparak politika tasarım sürecine katkı sağlayan, akademik etik ve kaliteden ödün vermeyen, kar amacı gütmeyen, partizan olmayan bir araştırma kuruluşudur.
TEPAV Perakende Güven Endeksi, Eylül ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre 15,1 puanlık, bir önceki aya göre ise 1,2 puanlık artışla 8,2 puan değerini aldı.
TEPAV Perakende Güven Endeksi açıklandı. Buna göre, TEPE değeri, Eylül ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre 15,1 puanlık, bir önceki aya göre ise 1,2 puanlık artışla 8,2 puan değerini aldı.
TEPE anketine katılan perakendecilerden geçtiğimiz 3 ayda işlerin durumunun iyileştiğini belirtenlerin oranı Eylül 2023’te yüzde 43,7’den yüzde 38,9’a gerilerken önümüzdeki 3 ayda işlerinde iyileşme bekleyenlerin oranı ise yüzde 9,1’den yüzde 10,7’ye yükseldi.
Diğer taraftan, önümüzdeki 3 ayda satış fiyatında artış bekleyen perakendecilerin oranı yüzde 97,2’den yüzde 98,8’e yükseldi.
Perakende güveni Ortadoğu Anadolu’da geriledi
Bölgeler bazında incelendiğinde ise Eylül ayı perakende güveninde en fazla artış Kuzeydoğu Anadolu ve Ege bölgelerinde gözlenirken, Ortadoğu Anadolu’da geriledi. Orta Anadolu, Batı Marmara, Batı Anadolu, Güneydoğu Anadolu, İstanbul bölgelerindeki artışlar da ortalamanın gerisinde kaldı.
En fazla artış “mobilya, aydınlatma ekipmanı ve ev içi kullanım ürünleri” sektöründe
Perakende güvenine alt sektörler itibarıyla bakıldığında Eylül 2023’te, geçen yılın aynı dönemine göre “mobilya, aydınlatma ekipmanı ve ev içi kullanım ürünleri”, “diğer (akaryakıt istasyonu, eczane, parfümeri, nalbur, züccaciye, kırtasiye, vb.)”, “tekstil, hazır giyim ve ayakkabı” ve “yiyecek, içecek ve tütün ürünleri” sektörlerindeki değişim ortalamanın üzerinde gerçekleşirken “motorlu taşıtlar”, “birden fazla türde ürün satan bakkal, market ve büyük mağazalar” ve “elektrikli ev aletleri, radyo ve televizyonlar” sektörleri ise ortalamanın altında değer aldı.
Bültene buradan ulaşabilirsiniz.
27/11/2024
26/11/2024
26/11/2024
25/11/2024
24/11/2024