TEPAV web sitesinde yer alan yazılar ve görüşler tamamen yazarlarına aittir. TEPAV'ın resmi görüşü değildir.
© TEPAV, aksi belirtilmedikçe her hakkı saklıdır.
Söğütözü Cad. No:43 TOBB-ETÜ Yerleşkesi 2. Kısım 06560 Söğütözü-Ankara
Telefon: +90 312 292 5500Fax: +90 312 292 5555
tepav@tepav.org.tr / tepav.org.trTEPAV veriye dayalı analiz yaparak politika tasarım sürecine katkı sağlayan, akademik etik ve kaliteden ödün vermeyen, kar amacı gütmeyen, partizan olmayan bir araştırma kuruluşudur.
TEPAV tarafından hazırlanan Perakende Güven Endeksi’nde TEPE değeri 5,2 puan değerini alarak geçen yılın aynı dönemine göre 11,7 puan, geçen aya göre 21,5 puan arttı.
TEPAV Perakende Güven Endeksi’nin (TEPE) 164. sayısı yayımlandı. Buna göre TEPE, Ağustos ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre 11,7 puanlık, bir önceki aya göre ise 21,5 puanlık artışla 5,2 puan değerini aldı.
TEPE anketine katılan perakendecilerden geçtiğimiz 3 ayda işlerin durumunun iyileştiğini belirtenlerin oranı Ağustos 2023’te yüzde 0,6’dan yüzde 43,7’ye, önümüzdeki 3 ayda işlerinde iyileşme bekleyenlerin oranı ise yüzde 5,8’ten yüzde 9,1’e yükseldi. Öte yandan, önümüzdeki 3 ayda satış fiyatında artış bekleyen perakendecilerin oranı yüzde 98,5’ten yüzde 97,2’ye geriledi.
Perakende güveni İstanbul’da geriledi
Bölgeler bazında incelendiğinde ise Ağustos ayı perakende güveninde en fazla artış Kuzeydoğu Anadolu ve Ortadoğu Anadolu Ege bölgelerinde gözlenirken İstanbul’da geriledi. Güneydoğu Anadolu, Batı Anadolu ve Akdeniz bölgelerindeki artışlar da ortalamanın gerisinde kaldı.
En fazla artış “birden fazla türde ürün satan bakkal, market ve büyük mağazalar” sektöründe
Perakende güvenine alt sektörler itibarıyla bakıldığında Ağustos 2023’te, geçen yılın aynı dönemine göre “birden fazla türde ürün satan bakkal, market ve büyük mağazalar” ve “diğer (akaryakıt istasyonu, eczane, parfümeri, nalbur, züccaciye, kırtasiye, vb.)” sektörlerindeki değişim ortalamanın üzerinde gerçekleşirken, “motorlu taşıtlar”, “yiyecek, içecek ve tütün ürünleri”, “elektrikli ev aletleri, radyo ve televizyonlar”, “mobilya, aydınlatma ekipmanı ve ev içi kullanım ürünleri” ve “tekstil, hazır giyim ve ayakkabı” sektörleri ise ortalamanın altında değer aldı.
Bültene erişmek için tıklayınız.
27/11/2024
26/11/2024
26/11/2024
25/11/2024
24/11/2024