Anahtar Kelimeler: 10
TEPAV 2009 Bütçe Sonuçlarını Değerlendirdi: "Mali Saydamlık Açısından Daha Ayrıntılı Açıklama Yapılmalı" TEPAV 2009’da ödenekleştirilmeyen, 2010 yılına aktarılan stok yükümlülük miktarının ne olduğunu, KDV tahsilatındaki % 45’lik artışın ve kayıtlı istihdam sayısı azalırken, prim gelirleri tahsilatındaki % 50’lik artışın nereden kaynaklandığını sordu.
25/02/2010
ANKARA-TEPAV, 2009 yılı bütçesindeki iyileşmenin kaynaklarına ilişkin bazı noktaların aydınlatılmasını istedi. "2009 yılı bütçe harcamalarına yansıtılmayarak ödenekleştirilmeyen ve 2010 yılına aktarılan stok yükümlülük
[Devamı]
TEPAV: "SGK Nedeniyle Revize Bütçe De Tutmayabilir" TEPAV bu riskin önüne geçilebilmek için 2009 yılı içinde ödeneği aşan bazı yükümlülüklerin 2010 yılına aktarılması yoluna gidilebileceği konusunda uyardı
11/01/2010
ANKARA - TEPAV bütçede SGK ödeneklerini aşan düzeyde bir harcama baskısı ile karşılaşıldığını açıklayarak, "Böyle bir durumda revize edilen bütçe açığının da aşılmasına yol açacak en önemli risk alanı SGK'ya yapılaca
[Devamı]
TEPAV: "Bütçe Hedefi Bu Yıl Da Tutmaz" TEPAV’ın 2010 yılı bütçe açığı öngörüsü 70 milyar TL… Hükümet’in bütçe açığı hedefi ise 50.1 milyar TL…TEPAV yaşanan ekonomik durgunluk ortamında bütçede öngörülen vergi geliri hedefine ulaşılamayacağını tahmin ediyor.
24/11/2009
ANKARA - TEPAV Hükümet'in bütçe açığı hedefini geçen yıl olduğu gibi bu yıl da tutturamayacağını açıkladı. Bütçe açığı hedefinin 50.1 milyar TL'yi aşarak 70 milyar TL'ye ulaşacağını öngören TEPAV, sapmanın hedeflenen
[Devamı]
TEPAV : "Bütçe Açığının Yarısı Aralık Ayında Oluştu" İstikrar Enstitüsü tarafından hazırlanan "Mali İzleme Raporu 2008 Yılı Kasım-Aralık Ayları Bütçe Sonuçları" yayınlandı.
20/02/2009
ANKARA - TEPAV, merkezi yönetim bütçesinin özellikle yılın son üç ayında hızla bozulmaya başladığını, birkaç ay önce yapılan tahminlerin oldukça üzerinde bir açıkla kapandığını hatırlatarak, açığın yarısının Aralı
[Devamı]
TEPAV: "Son 9 Yılın En Kötü Mali Performansı Yaşandı" Program tanımlı/düzeltilmiş faiz dışı fazlanın, başlangıç hedefinin 14 milyar YTL altında gerçekleştiğini açıklayan TEPAV, bunun istikrar programları uygulamasına geçtiğimiz 2000 yılından bu yana sergilenen en kötü mali performansı işaret ettiğini bildirdi.
26/01/2009
ANKARA - TEPAV, bütçe hedefinin tutturulduğu iddialarının bütçe kredibilitesi açısından gerçekçi bir yaklaşım olarak değerlendirilemeyeceğini açıklayarak, geçen yıl son 9 yılın en kötü mali performansının yaşandığını
[Devamı]
TEPAV, Yerel Yönetim Harcamalarındaki Büyüklüğe Dikkat Çekti Yerel yönetimlerin harcamaları 2008'in ilk dokuz ayı sonunda 30,7 milyar YTL'ye ulaştı. Böylece yerel yönetimlerin bütçe açığı bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 138 artarak 3,2 milyar YTL düzeyinde gerçekleşti.
14/01/2009
ANKARA- TEPAV, yerel yönetim harcamalarındaki büyüklüğe dikkat çekti. Yerel yönetimlerin harcamalarının 2008'in ilk dokuz ayı sonunda 30,7 milyar YTL'ye ulaştığını açıklayan TEPAV, yerel yönetimlerin bütçe açığının da bir
[Devamı]
TEPAV: "2009 Yılı Merkezi Yönetim Bütçesi ve Makro Çerçevesi Yeni Bir Programı ve Bütçeyi Kaçınılmaz Kılmaktadır" TEPAV, gerçekçi olmayan bir görünüm taşıyan 2009 yılı makro çerçevesi ile başta yerel yönetimler, KİT, SGK ve döner sermayeli işletmeler olmak üzere kamu kesimi genel dengesi ve merkezi yönetim bütçe rakamlarının revize edilmesi gerektiğini bildirdi.
31/12/2008
Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı (TEPAV) İstikrar Enstitüsü tarafından hazırlanan Mali İzleme Raporu kapsamında 2008 Yılı Eylül-Ekim ayı Bütçe Sonuçları, 2009 yılı makro çerçevesi ve kamu kesimi g
[Devamı]
TEPAV: "Mali Saydamlık Zedelendi" TEPAV, İşsizlik Sigortası Fonu ve Özelleştirme Fonu gelirlerinden bütçeye aktarılan kaynaklarla 7 milyar YTL açık veren bütçenin fazla verir hale getirildiğini açıkladı.
04/10/2008
ANKARA- TEPAV, bütçenin Ağustos sonu itibariyle Maliye Bakanlığı'nın açıkladığı gibi 4,6 milyar YTL fazla değil, 7,4 milyar YTL açık verdiğini bildirdi.
Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı (TEPAV) İstikrar Enstitü
[Devamı]
Son Alınan Kararların Bu Yılki Maliyeti 8,2 Milyar YTL
11/07/2008
ANKARA- TEPAV, son alınan politika kararlarının yaklaşık maliyetinin bu yıl için 8,2 milyar YTL olarak hesaplandığını bildirerek, bütçede yılın ilk beş aylık döneminde gözlenen olumlu gelişmelerin önümüzdeki dönemde devam edem
[Devamı]
Politika Notu / Ege Boran Brezilya'dakine Benzer Bir Mali Sorumluluk Düzenlemesi Yapılmalı...
27/06/2008
Modern bütçelerin ortaya çıkışı yaklaşık 100 yıllık bir geçmişe sahiptir. Bütçeler aslında, tek yetkili hükümdarların vergi toplama ve istediği gibi harcama yetkilerinin yeni palazlanan burjuvazi tarafından sınırlandırılmay
[Devamı]
günlük
![](https://www.tepav.org.tr/upload/thumbs/pic1719637472r662355.jpg)
Enflasyon, kur, faiz ne olur?
Burcu Aydın Özüdoğru, Dr.
29 Haziran 2024
![](https://www.tepav.org.tr/upload/thumbs/pic1719548057r537639.jpg)
Artık 2025 sonu enflasyonuna odaklanalım
Fatih Özatay, Dr.
28 Haziran 2024
![](https://www.tepav.org.tr/upload/thumbs/pic1718776414r880230.jpg)
SKDM işinde gözden kaçan nedir?
Güven Sak, Dr.
18 Haziran 2024
![](https://www.tepav.org.tr/upload/thumbs/pic1718003461r363874.jpg)
Avrupa Parlamentosu seçimlerinin olası sonuçları
Nilgün Arısan Eralp
09 Haziran 2024
![](https://www.tepav.org.tr/upload/thumbs/pic1713678782r853507.jpg)
IMF mi geliyor?
M. Coşkun Cangöz, Dr.
21 Nisan 2024