Arşiv

  • Haziran 2024 (14)
  • Mayıs 2024 (16)
  • Nisan 2024 (15)
  • Mart 2024 (19)
  • Şubat 2024 (19)
  • Ocak 2024 (18)
  • Aralık 2023 (17)
  • Kasım 2023 (14)
  • Ekim 2023 (15)
  • Eylül 2023 (12)
  • Ağustos 2023 (21)
  • Temmuz 2023 (18)

    Bütçede hareket alanı kalmadı
    M. Coşkun Cangöz, Dr. 16 Haziran 2023
    “Hazine ve Maliye Bakanı Şimşek kimi Merkez Başkanı adayı gösterecek?” “Kaç puan faiz artırımı olacak?” “Faiz artışı kademeli mi olacak yoksa hızlı ve yüksek mi olacak?” “Faiz politikasının döviz kuruna ve borsaya etkisi ne olacak?” [Devamı]
    Turpun büyüğü
    Fatih Özatay, Dr. 16 Haziran 2023
    Son yazımda “bütçe açığı çok yüksek düzeylere -2001 krizinden önce alıştığımız düzeylere- doğru yöneliyor” demiştim. 2001 krizi öncesindeki döneme haksızlık yapmışım. Yaklaşık elli yılın (1975-2022) en yüksek bütçe açığı GSYH’nin yüzde 11,5’i ile 2001’de gerçekleşmiş. 2001 krizi sonrasında uygulamaya konulan ‘Güçlü Ekonomiye Geçiş Programı’ sürekli düşüyor: 2002’de hala yüksek (yüzde 11,1) ama izleyen dönemde her yıl üçer-dörder puan azalarak 2005’te yüzde 1’e kadar geriliyor. 2001 krizi öncesinde ulaştığı en yüksek değer ise 1999 yılında: Yüzde 8,6. 1975-2022 döneminin bütçe açığı gelişmelerini grafikte gösteriyorum. [Devamı]
    Ekonomide rasyonaliteye dönüşün rotası nasıl olmalı?
    M. Coşkun Cangöz, Dr. 08 Haziran 2023
    Seçim sonrasında uygulanacak ekonomik modelin ne olacağı ve ekonomi yönetiminde görev alacak kadroların nasıl oluşacağı seçim döneminde en çok tartışılan konular arasındaydı. Bu konudaki belirsizlik Mehmet Şimşek’in Hazine ve Maliye Bakanı olarak atanması ve devir teslim töreninde yaptığı "Türkiye’nin rasyonel bir zemine dönme dışında bir seçeneği kalmamıştır. Kurala dayalı bir Türkiye ekonomisi özlenen refaha ulaşmamızda önemli olacaktır. “Makro finansal istikrarı önceliklendireceğiz” açıklamasıyla bir ölçüde ortadan kalkmış oldu. Bu aşamada Bakan Şimşek’in ifade ettiği “önceliklendirme” kapsamında çözüm bekleyen sorunlu alanlara yönelik hızlı ve etkili adımlar atılması gerekiyor. Peki, bu kapsamda ekonomi yönetimi hangi alana odaklanmalı ve neler yapılmalı? [Devamı]
    Suriyeli Sığınmacılar, Mali Şeffaflık ve Bütçe…
    Emin Dedeoğlu 10 Kasım 2015
    Geçenlerde bir köşe yazarı dostum[1] Suriyeli sığınmacılar için Devlet tarafından yapılan harcamalar konusunda net bir sonuca ulaşamamaktan yakınıyordu. Anlaşıldığı kadarıyla, İlgili kurumun  web sitesine bakmış, bilgi edinme kanunu çerçevesinde sorduğu soruların bir kısmına cevap almış, yetkililerin basına yansıyan ifadelerini yan yana getirmiş ve  Suriyeli sığınmacılara bugüne kadar yapılan yardıma ilişkin 3.8 Milyar TL ile 23.1 Milyar TL arasında tutarların ifade edildiğini tespit etmiş. Haklı olarak bu durumu sorguluyor ve harcamaların şeffaf olmamasını eleştiriyordu. [Devamı]