The articles and opinions on the TEPAV website are solely those of the authors and do not represent the official views of TEPAV.
© TEPAV, all rights reserved unless otherwise stated.
Söğütözü Cad. No:43 TOBB-ETÜ Campus, Section 2, 06560 Söğütözü-Ankara
Phone: +90 312 292 5500Fax: +90 312 292 5555
tepav@tepav.org.tr / tepav.org.trTEPAV is a non-profit, non-partisan research institution that contributes to the policy design process through data-driven analysis, adhering to academic ethics and quality without compromise.
Her ne kadar geçtiğimiz günlerde dünkü Hükümetlerarası Konferans (HAK) çerçevesinde açılacak başlıkların sayısı "iki ya da üç" olarak ifade ediliyorduysa da, Daimi Temsilciler Komitesi (COREPER) toplantısından çıkan ve açılacak müzakere başlıkları sayısını ikiyle sınırlayan karar Türkiye'de moralleri bozmaya yetti. Dile getirilen tepkide, kararın teknik olmaktan çok siyasal kaygılarla alınmış olduğuna ilişkin algının büyük payı oldu.
Bu algı temelsiz sayılmaz. Ülkenin para ve enflasyon politikasını yürütme kapasitesiyle ilişkili olan ekonomik ve parasal birlik alanında müzakerelerin başlamasını engelleyecek teknik bir arıza yoktu. Evet, Ekim 2006 tarihli Tarama Raporu, söz konusu fasılda Türkiye'nin daha fazla gelişme kaydetmesi gerektiğine yer vermişti. Ancak açılış kriteri getirilmemişti. Henüz birkaç hafta önce ekonomik ve parasal birlikten sorumlu komisyoner Joaquin Almunia bu alanda pek sorun olmadığını ifade etmiş, Komisyon sözcüsü Krisztina Nagy ise müzakerelere başlanması için hazırlıkların tamamlandığını eklemişti. Türkiye'nin bu fasılda yürürlüğe koyduğu reformlardan sonra geriye kalan sorunlar büyük oranda teknik içerikte ve üyeliğe dek yaşanacak süreçte çözümlenebilecek nitelikteydi.